اکسل لیفتراک مهمترین اجزای تشکیل دهنده اکسل های لیفتراکی

۱- توپی
۲- سگ دست
۳- جک اکسل
۴- پین اکسل فرمان
۵- عینکی
۶- بدنه اکسل می‌باشد.

توپی چرخ اکسل لیفتراک

وظیفه نگهداری کاسه چرخ و رینگ را بر عهده دارد و یکی از مهمترین اجزا تشکیل دهنده اکسل لیفتراک به شمار می رود. توپی های اکسل لیفتراک با توجه به نوع رینگ هر لیفتراک متفاوت طراحی و تولید می شوند که در حالت کلی همگی برای یک هدف که نگهداری چرخ و انتقال قدرت و در نتیجه حرکت چرخ می باشد انجام وظیفه می کنند.
توجه: شماره های مندرج در تصویر لزوماً منطبق با محتوای آموزشی نیست.

سگ دست

سگ دست ها وسیله ارتباطی ما بین توپی و جک فرمان جهت انتقال نیرو و چرخش چرخ ها در جهات مختلف می باشند، بدین ترتیب که سگ دست اکسل لیفتراک به شکل سه راهه در زاوایای مختلف تولید می شود که یک سر سگ دست داخل توپی قرار گرفته و یک طرف به قسمت انتهایی جک در طرفین متصل می شود و طبق سوراخ تعبیه شده در مرکز آن توسط پین به بدنه اکسل محکم می شود.

جک اکسل لیفتراک

جک اکسل لیفتراک از شفت درون پمپ و لوازمی مانند پکینگ و ارینگ ها تشکیل شده است که در داخل تمامی جک ها وجود دارند. محفظه داخلی جک به گونه ای تعبیه شده که با استفاده از نیروی هیدرولیکی، شفت درون آن تحریک شده و در هنگام فرمان گیری راننده، در جهت چپ و راست حرکت می کند.

با حرکت خطی شفت توسط نیروی هیدرولیکی به واسطه شلنگ های مخصوص تعبیه شده در دو طرف پمپ روغن با فشار پشت شفت تزریق شده و سبب انتقال نیرو می شود و در نتیجه باعث تبدیل حرکت خطی به حرکت دورانی، موقع حرکت لیفتراک خواهد شد.

بدنه اکسل لیفتراک

بدنه یا همان چارچوب اصلی اکسل لیفتراک ها بر حسب نوع طراحی هر لیفتراک در اشکال متفاوتی تولید و عرضه می گردند. مثلا اگر بخواهیم تفاوت اکسل لیفتراک تویوتا با اکسل لیفتراک کوماتسو را در نظر بگیریم شاهد تفاوت شکلی زیادی بین این دو نوع از اکسل ها خواهیم شد.

سوال اینجاست که آیا واقعاً شکل اکسل در کارایی اکسل های ما تأثیر خواهد داشت یا نه؟

جواب بله می باشد، ولی نمی توان هر اکسل را نسبت به دیگری برتر دانست؛ بدین علت که هر دستگاهی دارای مزایا و معایب فراوانی می باشد و ممکن است در هر کدام تفاوت هایی وجود داشته باشد.

عوامل خرابی اکسل های لیفتراک

عادت های غلط رانندگی بیشترین عوامل خرابی پلوس و اکسل خودرو هستند. این عوامل عبارتند از:

پارگی گردگیر پلوس
حرکت با دنده نامناسب
چرخیدن نا مناسب
رها کردن پدال کلاچ و وارد شدن ضربه ناگهانی به خودرو
استفاده مداوم از ترمز و ترمز دستی
استفاده از بار بیش از حد

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، اکسل لیفتراک به عنوان سیستم نگهدارنده چرخ ها از اجزای مختلفی تشکیل شده است و گاهی اوقات خرابی برخی قطعات این سیستم سبب اختلال در حرکت لیفتراک می شود. مشاهده علائم خرابی اکسل که در پاراگراف بالاتر بیان شد، نشان از وجود مشکل در سیستم اکسل عقب لیفتراک دارد.

این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به وظیفه مهم اکسل، در نبود سیستم تعلیق لیفتراک هنگام دست انداز و ناهمواری باید تعمیر یا تعویض قطعات اکسل به درستی انجام شود. بنابراین رانندگان محترم به منظور بررسی خرابی به وجود آمده در اکسل سهند، اکسل دوو-دوسان، اکسل تویوتا و سایر لیفتراک های پر مصرف کشور با مشاورین ما در ارتباط باشید تا تعمیرکار حرفه ای و مجرب تاپکولیفت مشکل لیفتراک شما را بررسی کند. متخصص با تجربه، با بررسی نشانه های لیفتراک به تعمیر یا تعویض اکسل عقب یا قطعات آن اقدام می کند. رانندگان دقت کنند تا از قطعات اصلی و اورجینال برای رفع این مشکل استفاده کنند.

اگر اکسل لیفتراک شما دچار خرابی شده و به دنبال یک سایت معتبر برای خریدی همراه با قیمت مناسب هستید ما به شما سایت معتبر تاپکو را معرفی می کنیم. این سایت توانسته با کسب رضایت مشتریان در طول سالیان متمادی، رتبه برتر را در بین فروشندگان و تولیدکنندگان لیفتراک به خود اختصاص دهد. بنابراین شما عزیزان می توانید قطعات مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت بازار خریداری نمایید.

با توجه به نیروهای توانمند حاضر در این مجموعه، به جرأت می توانیم ادعا کنیم که هیچکس، بله هیچکس مثل ما اکسل لیفتراک شما را نمی شناسد. اعتقاد ما در مجموعه تاپکولیفت این است که همیشه و کاملا حق با مشتری است. همین الان با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تخصصی بهره مند شوید.

در ادامه کلیپ کوتاهی از خط تولید سگدست را در شرکت تاپکولیفت مشاهده می نمایید:


ویدیو خط تولید سگدست اکسل لیفتراک در شرکت تاپکولیفت

جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دیگر ما را در همین سایت با عنوان «خط تولید اکسل لیفتراک» مطالعه نمایید.